Home / חדשות / People .Not Symbols – קמפיין למיגור תופעת עברייני חניות הנכים

People .Not Symbols – קמפיין למיגור תופעת עברייני חניות הנכים

בניסיון להתמודד עם הבעיה של חנייה אסורה בחניות נכים, תופעה נפוצה ופוגענית מאוד, יצא הבוקר קמפיין People .Not Symbols. נהנים רבים מצאו הבוקר שתמרורי חניות נכים זכו לפנים ושמות של אנשים עם מוגבלויות אמיתיים, שהחליפו את התמרורים הכחולים הסטנדרטיים.

מעל 180 אלף אנשים עם מוגבלויות בישראל נעזרים בתווי חניה לנכים. עבורם ועבור בני משפחותיהם זמינות חנייה זו הינה קריטית לניהול חיים נורמליים. חנייה במקום מרוחק מקשה עד מאד על ניידותם של אנשים עם מוגבלויות ואף מונעת מהם את היכולת להגיע למקומות מסויימים.

למרבה הצער, ישנם עברייני חניות נכים רבים בישראל – רק השנה ניתנו קרוב ל-20 אלף דו"חות על ידי משטרת התנועה והרשויות המקומיות, בשווי 20 מליון ש"ח, בגין חניה לא חוקית בחניות נכים. עברייני חניות הנכים מתחלקים לשניים: קבוצה ראשונה: נהגים הבוחרים להחנות בחניות נכים, על פי רוב מתוך מחשבה שאין בחנייה בחניית נכה נזק אמיתי. הקבוצה השנייה כוללת בני משפחות של אנשים עם מוגבלות הזכאים לתו נכה, המנצלים לרעה את תו הנכה וחונים בחניית נכים, גם כשבן המשפחה הנכה אינו ברכב.

היום, ה-29 בנובמבר, לקראת היום הבינלאומי לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות שיחול בשבוע הבא (3/12), מקיימת עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט קמפיין תקשורתי מקורי למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא.

כותרת הקמפיין: People .Not Symbols. מהלך הקמפיין: בין לילה הוחלפו אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים ובעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות בפריסה ארצית בתמונות של 50 אנשים עם מוגבלות, המספרים את סיפוריהם האישיים. הקמפיין מתבסס על ההבנה שסמל הנכה הבינלאומי המצוייר על גבי התמרור אינו מעורר אמפתיה ואינו מקושר לאדם בשר ודם, עם צרכים מיוחדים.

הקמפיין מבקש להכיר ולהזכיר לנהגים את האנשים שמאחורי הסמלים את הנפגעים הישירים מהחנייה הפסולה בחניית נכים.

שותפים רבים חברו להעלאת המודעות, ביניהם הרשויות המקומיות בערים: ראשון לציון, קרית ביאליק, אשדוד, פתח תקוה, תל אביב, גבעתיים, רחובות, באר שבע, אילת, רעננה, הוד השרון, כפר סבא ומודיעין.

אנשים עם מוגבלות מכל הקשת החברתית בישראל נרתמו לקמפיין. בין המצולמים: חבר הכנסת אילן גילאון, הספורטאים הפאראלימפיים נעם גרשוני ופסקל ברקוביץ' ועוד רבים.

לאתר הקמפיין ובו כל המשתתפים – www.peoplenotsymbols.org.il

עמותת נגישות ישראל הוקמה לפני 18 שנים ומובילה את קידום הנגישות בישראל והשתלבותם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים.

 

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

הורים לילדים עם אוטיזם יפגינו ביום רביעי מול משרד החינוך

הורים לילדים עם אוטיזם יפגינו מחרתיים, יום רביעי, בשעה 09:30 -9 וחצי בבוקר – מול ...

כתיבת תגובה

תפריט נגישות