Home / חדשות / מאובחנים מבוגרים מאמינים שהם "אנשים רעים"

מאובחנים מבוגרים מאמינים שהם "אנשים רעים"

אנשים רבים בני 50 ומעלה, שאובחנו על הספקטרום בגיל מאוחר, מאמינים כי הם "אנשים רעים", כך על פי האתר טכנולוג'י נטוורקס המצטט את המגזין Health Psychology and Behavioral Medicine. המחקר נערך על ידי (Anglia Ruskin University (ARU.

 

9 מבוגרים רואיינו על אודות האבחון שקיבלו בסביבות גיל 50 לחייהם. כילדים, חלקם העידו, לא היו להם חברים והם היו מבודדים. כמבוגרים, הם לא הצליחו להבין למה מתנהגים כלפיהם באופן שונה. חלקם אובחנו כדכאוניים וחרדתיים והצביעו על היעדר מאגרי תמיכה לאנשים במצבם.

 

המחקר הזה נחשב לראשון הבודק את התופעות הנלוות לאבחון על הספקטרום האוטיסטי בגיל מבוגר. הוא מצביע גם על היתרונות שבאבחון. מאובחנים רבים מרגישים "אאוריקה" – תחושת הקלה בגילוי. הם מבינים למה הם זוכים פעמים רבות ליחס שלילי.

 

"צריכה להיות יותר מודעות לסממנים של האוטיזם", אומר ד"ר סטיבן סטאג. "רבים מאובחנים עם דיכאון, חרדות ותסמינים נפשיים, אבל אין התייחסות לאוטיזם".

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

הורים לילדים עם אוטיזם יפגינו ביום רביעי מול משרד החינוך

הורים לילדים עם אוטיזם יפגינו מחרתיים, יום רביעי, בשעה 09:30 -9 וחצי בבוקר – מול ...

כתיבת תגובה

תפריט נגישות