Home / כללי / היום הוא יום האמירה האוטיסטית

היום הוא יום האמירה האוטיסטית

היום הוא יום האמירה האוטיסטית הבינ"ל ואס"י – פעילי הקהילה האוטיסטית בישראל – יצרה את האירוע האינטרנטי הראשון בעברית.

מהו יום זה? בשם אס״י – פעילי הקהילה האוטיסטית בישראל, מתוך עמוד האירוע:

השנה אנו מתכבדים לערוך לראשונה בשפה העברית את האירוע האינטרנטי של הקהילה האוטיסטית הבינלאומית, שנקרא Autistic Speaking Day (ובעברית: יום האמירה האוטיסטית). האירוע מתקיים כל שנה ב-1 בנובמבר.
האירוע הבינלאומי התחיל כתגובה לאירוע אחר, 'Communication Shutdown' שיזמו אנשים שאינם אוטיסטים כדי להביע הזדהות עם חוסר היכולת לתקשר של אוטיסטים. אירוע זה נתקל בביקורת על ידי בלוגרים אוטיסטים מרחבי העולם, שכתבו: במקום לקונן על חוסר היכולת שלנו להתבטא, הקשיבו למה שאנחנו כן מבטאים. האירוע האינטרנטי החלופי, Autistic Speaking Day, מציע לשנות את נקודת המבט: לתת את הבמה לאנשים מהמגוון האוטיסטי בעצמם לתאר בדרכם מרכיבים מההוויה האוטיסטית. מטרתו בין השאר: להעלות את המודעות והכלה להתבטאויות שונות, טבעיות של אנשים מהמגוון האוטיסטי, ולהילחם נגד סטריאוטיפים שליליים על אוטיסטים. להציע פורום נוסף לשידור הקולות, ולחשוף אותם לכמה שיותר אנשים, כולל לאוטיסטים נוספים ולבני בריתם. הדבר לדעתנו אקטואלי וקריטי מתמיד, במיוחד לאור העובדה שהשיח הציבורי בישראל עוסק יותר ויותר באוטיזם מזוויות שונות: מחקר, אבחון, טיפול ושירותים, אבל נשמעים בו אנשי מקצוע והורים, וכמעט שלא אוטיסטים. יש לנו את הזכות והלגיטימיות להתבטא, לחיות, בכל צורה, בכל אופן שמתאים לנו, ואת זה אף אחד לא יכול לקחת מאיתנו, ואת זה אנו מעוניינים להרחיב, ליצור ולהגביר.לגבי היצירות והכתבים, העיקרון הוא שמי שכתב \ יצר את היצירה הוא אדם מהמגוון האוטיסטי. כל יצירה שהיא תתקבל בברכה. (למעט מסרים שמהווים עבירה על החוק).

פורמט היצירה יכול להיות – כל דבר שאפשר להציג ברחבי האינטרנט. זה יכול להיות למשל: קובץ טקסט, קובץ תמונה, קובץ וידאו, קובץ קול או קישור לאחד מאלה, וכל דבר שעולה על רוחכם.

את היצירה שלחו לכתובת הדוא”ל autistics.il@gmail.com או לתיבת המסרים של דף הפייסבוק של אס”י https://www.facebook.com/israelautistics

 

לעמוד האירוע

https://www.facebook.com/events/210211626073827/

האירוע מתקיים כל שנה ב-1 בנובמבר כאן

http://autisticsspeakingday.blogspot.co.il/

 

 

 

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

יום המודעות לאוטיזם 2120

הם לא "מנותקים" – יום המודעות לאוטיזם 2021

לכבוד יום המודעות העולמי לאוטיזם, החלטתי להביא לכם משהו שנעשה במקום אחר. הסרטון הזה צולם ...

כתיבת תגובה

תפריט נגישות