בדיון על חוק החינוך המיוחד שהתקיים אתמול בבוקר בוועדת הכנסת אושר התיקון להצעת חוק החינוך המיוחד על אף התנגדותם של גורמים רבים לאורך כל הדרך.
ארגונים למימוש זכויות פעלו נגד התיקון להצעת החוק בהסבירם כיצד הוא יפגע בילדים. כמו כן הורים רבים הביעו את התנגדותם הנחרצת תוך הבאת נימוקים לעמדתם.
למרות כל זאת, נדמה שבוועדת החינוך העדיפו לא לקחת את הנימוקים האלה במסגרת השיקולים. 11 מתוך ההורים שהשתתפו אתמול בדיון הוועדה הוצאו מהדיון לאחר שניסו להביע את עמדתם. לאורך כל הדרך התרשמו הורים וארגונים רבים כי ההחלטה כבר התקבלה מראש. משרד החינוך אף פירסם את עיקרי הרפורמה באתר שלו, ורק לאחר הדיון הקודם בוועדת הכנסת הוסר המידע מהאתר.
על-פי עדויות של מפקחות במשרד החינוך, ניתנו להן הנחיות ליישם את ההחלטות החדשות בשטח – עוד לפני שעברו את הקריאות בכנסת.
לדברי אבי קמינסקי יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות: "בתום דיון סוער בוועדת החינוך של הכנסת לקראת קריאה שניה ושלישית בנושא חוק חינוך מיוחד, איגוד מנהלי אגפי החינוך מבקש לציין כי בהצעת החוק שאושרה בוועדה ישנם שינויים רבים מבורכים, אך במקביל להם, החוק החדש פוגע בחלק מהתלמידים ועשוי להביא למכלול של בעיות ארגוניות ולאפליה".
ביישום החוק כפי שהוא מוצע עשויים תלמידים שלא לקבל את מלוא התמיכה החינוכית טיפולית לה הם זכאים.
יש לציין כי בשלב הראשוני הוצע כי יתקיים פיילוט לתוכנית ויבחן היישום בשטח. מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות מחוייבים במינהל תקין ושמירה על החוק עבור התלמידים ובמיוחד לאלו שזקוקים לסיוע ותגבור בשל הצרכים המיוחדים הנדרשים. מחובתנו לשמור על מערכת החינוך המאפשרת למידה לכל ילד באשר הוא ילד ולהביאו להישגים."
הרפורמה בחינוך – מה היא כוללת ולמה הורים מתנגדים לה