Home / כללי / איך הצלחתי בסדנת "מהות"

איך הצלחתי בסדנת "מהות"

מאת שי בן ארי

בנובמבר האחרון, חודשיים לפני יום ההולדת ה-30 שלי, אובחנתי עם אוטיזם. למרות שהרגשתי שאני על הספקטרום בעצמי, עדיין היה לי קשה לעכל את האבחון.

במרץ האחרון הצטרפתי לידידה טובה מאוד שלי, שהכרתי רק לפני כשנה, לסדנה בשם "מהות". הלכתי לסדנה כי רציתי ללמוד איך להביע את עצמי טוב יותר, איך לתקשר יותר טוב, איך להגדיל את מעגל החברים שלי, ללמוד לחזק קשרים שכבר יש לי, לשפר את החוסן האישי שלי, ללמוד לשלוט יותר ברגשות, וללמוד להתמודד יותר טוב עם החיים.

בסדנה היו הרבה הרצאות על כל מיני דברים מהחיים, ועברנו תהליכים רבים, אפילו מאוד קשים, תהליכים פנימיים, מאתגרים ומאמתים.

כבחור על הספקטרום, היה לי מאוד מאתגר, בעיקר דברים שהיו ביום השלישי (הסדנה היא בת 5 ימים לא רצופים) (עוד סוגריים – למרות שבמשך היום היה לי סה"כ מאוד כייף) ובעיקר ביום הרביעי.

ביום הרביעי היה תהליך ממש עוצמתי וקשה מאוד, היה לי מאתגר פיזית ונפשית מכל מיני סיבות. התהליך בסוף שבר אותי והרגיז אותי כל כך, עד שברחתי מהבניין. הקטע הזה שאתה מרגיש שכל העולם, או לפחות כל האולם, נסגר עליך, וכל מה שאתה יכול לעשות זה לברוח. נתתי ללחץ ולתסכול לשלוט על המעשים שלי בצורה מכנית בלי לחשוב. בסוף חזרתי אחרי שעה, ובדרך חזרה הבנתי את הטעות שלי. המנחה נתן לי הזדמנות לשתף ושיתפתי את הטעות שלי, והבנתי שזה חלק מהתהליך שלי.

ביום שבת באותו שבוע סיימתי את הסדנה כמו כולם, וסיפרתי לחלק מהאנשים שאני בחור על הספקטרום.

יצאתי לחיים חדשים בעקבות הסדנה. ההסתכלות על החיים ועל דברים בחיים השתנו. למדתי איך לשלוט ברגשות יותר, איך להתמודד עם הפחד, איך להתמודד יותר טוב עם אירועים פחות טובים בחיים, איך להסתכל על החיים יותר באופטימיות, למצוא בכל דבר משהו חיובי, למדתי איך לתכנן ולעשות יותר דברים בחיים, שהתוצאות לא חשובות כמו הפעולות שאתה עושה. הכרתי הרבה אנשים טובים ומעניינים בסדנה, ויצרתי קשר חזק, אך לא כל כך יציב, עם אחת הבחורות שם. אפילו היו שניים שמצאו זוגיות בסדנה.

יצא לי לסייע כמה פעמים באחד התהליכים של הסדנה, והשבוע, אחרי חודש של סדנה אימונית בחינם שנקראת "מיילראנר", אני מסייע בסדנת "מהות" שמתקיימת החודש….אני כולי בהתרגשות וציפייה. אני מביא איתי התרגשות, אופטימיות, מיקוד, מוטיבציה והשראה.

שי בן ארי, בן 30, עוסק בתחום הכספים. אובחן על הספקטרום לפני חצי שנה.

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

לב שבור יורם יובל עברי לידר

לב שבור – הלב השבור של יורם יובל

בתמונה: מנחי הסדרה לב שבור מתוך ערוץ היוטיוב של הוט השבוע עלתה לאוויר סדרה בשם ...

כתיבת תגובה

תפריט נגישות