Home / חוק האוטיסטים / דיונים על "חוק האוטיסטים" מסעירים את הרשת

דיונים על "חוק האוטיסטים" מסעירים את הרשת

"חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלויות", הידוע יותר בשם "חוק האוטיסטים" הצית ביומיים האחרונים את זירת ההורים לאוטיסטים וכן אנשים עם אוטיזם, לאחר שאלה נלחמו בשנה האחרונה לטרפודו. החוק בעיניי הורים רבים ובעיני בוגרים רבים עם אוטיזם פטרוני והופך אותם לתלויים בהחלטותיהם של אנשי מקצוע בנוגע לחייהם ועתידם.

האש הוצתה לאחר שליהיא לפיד פירסמה פוסט באתר סלונה בו היא מתלוננת שחוק האוטיזם נדחה בגלל משחק פוליטי

בעמוד הפייסבוק של יוזמות השילוב פורסם פוסט שנכתב על-ידי אחת מהאמהות הפעילות בארגון, פוסט שזכה לכ-15 אלף צפיות ולתגובות רבות.

עו"ד רויטל לן-כהן, פעילה חברתית למען אנשים עם מוגבלות ואמא לילד על הספקטרום, כתבה: "ביום ראשון עלתה לדיון בוועדה (ולא בפעם הראשונה) הצעת חוק שהיא בעיניי הדבר הכי מפחיד ומקומם בשנים האחרונות. זו הצעת חוק שמתיימרת להיות נפלאה ולשפר את מצבם של אנשים עם מוגבלויות במדינה. אבל מאחורי השם הנחמד והמילים המתוקות שמצפות את הצעת החוק, כאשר יוזמיה מדברים אודותיה, בעצם מסתתרת הצעת חוק שתהווה פגיעה בלתי נסבלת בכל מה שהצלחנו בעמל רב להשיג בשנים האחרונות: הכרה בזכותו של אדם להחליט עבור עצמו ולהיות שותף בהחלטות הנוגעות לו, עד כמה שהוא מסוגל, ובשוויון בין אנשים בפני החוק.כי מה שההצעה הזו באמת אומרת זה שמישהו אחר יחליט בשבילי מה טוב לי או לבן שלי, ושזכויות הן לא דבר כללי אלא רק לאוכלוסיות נבחרות עם לובי חזק.

וכך מצאתי את עצמי בשנים האחרונות פועלת בנחישות נגד הצעת החוק הזו, שמתיימרת לתת זכויות לאוטיסטים, למרות שהבן הפרטי שלי גם הוא עם אוטיזם. למה? אתם מוזמנים לקרוא בנייר העמדה שהגשנו בספטמבר 2014 לוועדה שדנה בנושא ומאז מעבירים לכל מי שרק אפשר.

לצערי, מי שיזם אותה ממשיך לדחוף אותה בלי להתייחס לקולות מהשטח (גם הקולות של האנשים עם האוטיזם בעצמם!). הדבר היחיד שהשתנה ומשמח אותי מאוד, זה שלפני שנה היו בקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים קצת מעל 2,000 משפחות והיום יש בה כבר מעל 3,000.

אני מזמינה אתכם לשתף הלאה את נייר העמדה ואת הדברים כדי שיחד נוכל להמשיך ולקדם חקיקה כללית ברוח האמנה הבינלאומית לזכויות אנשים עם מוגבלויות וברוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

ואם ישאלו אתכם – מה כן אפשר לעשות במקום הצעת החוק הזו, תענו שבחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות חסרים 2 פרקים חשובים: פרק הדיור וסל סיוע אישי. הפרקים כבר כתובים וכעת צריך לתמוך בהוספתם לחוק המקורי. ובא לציון גואל".

 

נייר העמדה של קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בנוגע לחוק האוטיסטים

 

 

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

דורון יזהר

חוק האוטיסטים מייצג את כולם

חוק האוטיסטים מייצג גם את בעלי התפקוד הגבוה. יש העדפה של מגורים בקהילה, ולא של הוסטלים, לפי המודל המיושן לכאורה של אלו"ט או של משרד הרווחה. קולם של אלה שיכולים לייצג את עצמם נשמע גם בוועדת וגשל וגם במסגרת חוק האוטיסטים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות