Home / תרבות / להיות טל פרידמן

להיות טל פרידמן

סיפורים על משפחות מיוחדות מצליחות להפתיע בכל פעם מחדש. תמיד כשנדמה לך שזהו – זה באמת השיא, מגיח סיפור חיים חדש, מרתק ומפתיע.

כך עם טל פרידמן עכשיו, הקומיקאי הנפלא, שהצליח לצחוק ולהצחיק כל-כך הרבה אנשים בשעה שהוא מתמודד עם קשיים רבים בחייו. כפי שהעיד, בזמן שזכה לאהבת הציבור, לא הצליח לזכות באהבת בתו, וגם לא הבין למה.



"להיות אבא", סדרה חדשה שמנחה פרידמן, 6 פרקים תיעודיים, שעלתה היום בערוץ 10, חושפת את כל מה שלא ידענו על פרידמן מעולם, אם כי נדמה לי שהוא כבר שיתף בעבר בנוגע למורכבות חייו – הוא ובת-זוגו איריס לא הצליחו להביא ילד לעולם במשך שנים רבות ופנו בבקשת אימוץ. על-מנת שלא להמתין 6 שנים לתינוק המיוחל, הם "הזמינו" תינוק אתיופי – שכדי לקבל אותו נדרשת תקופת המתנה מקוצרת בהרבה. בדיוק כך.

וכך הצטרף אל חייהם של טל ואיריס בנם בכורם אייל, שהגיע אליהם כתינוק. כשהיה פעוט החליטו בני הזוג לאמץ לאייל אחות, וכך היה. אלא שהתינוקת שקיבלו בני הזוג התגלתה כילדה עם עיכוב התפתחותי, עד שבגיל 6 היא קיבלה אבחנה – מוגבלות שכלית ואוטיזם.

בהמשך, כעבור מספר שנים, הצטרף אל המשפחה המורכבת והמיוחדת ליאור – הילד הביולוגי – הוא פשוט נולד לו, מתעלם מכל ההווה הרוחש והיסטוריית הפוריות.

כך משפחת פרידמן וילדיה – אייל, בחור צעיר ואתיופי, תמר, צעירה עם צרכים מיוחדים וליאור הבלונדיני – מנסה לחיות חיים שגרתיים, אם יש דבר שגרתי בחייו של שחקן או של ילדה עם אוטיזם.




בסדרה להיות אבא יוצא פרידמן לפגוש אבות אחרים על רקעים שונים. בפרק הראשון הוא נפגש עם שני אבות לילדים עם צרכים מיוחדים – ילד צעיר עם אוטיזם ונער עם c.p. הוא שומע מהם איך חיים את היומיום, איך מתמודדים עם הקשיים (ובאמת – איך מתמודדים כשסבתא אומרת לילד שיירד כבר מהספה – היא ניקתה אותה – אבל הילד רק רוצה לקפוץ?) ומה הפחד הכי גדול שלהם בנוגע לילד.

וזה יפה שהפוקוס, לשם שינוי, הוא על האב. אחרי מספר סדרות שבהן אמהות מדווחות על המרקע איך הן מתפקדות כאמהות וגם כנשים עובדות או איך זה לחיות אחרי שוויתרת על ההגשמה העצמית שלך, האבות הם סוף סוף במרכז ההורות.

"להיות אבא" משודרת בימי שני בערוץ 10 אחרי החדשות ובאתר נענע10.

 

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

"על הספקטרום" – סדרה חדשה ב-yes

התסריטאית של הסדרה "על הספקטרום" מצליחה להכניס אותנו ל-p.o.v של גיבוריה, וזו בעצם ההצלחה האמיתית שלה

כתיבת תגובה

תפריט נגישות