Home / חינוך / נציגי הורים בוועדות השמה לא קיבלו תשלום ממשרד החינוך למעלה מחצי שנה

נציגי הורים בוועדות השמה לא קיבלו תשלום ממשרד החינוך למעלה מחצי שנה

נציגי הורים בוועדות השמה הוציאו למשרד החינוך מכתב פנייה מעורך דין בבקשה לשלם מיידית תשלום שלא שולם להם מעל לחצי שנה בעבור עבודתם.

במכתב פנייה בייצוגו של עו"ד גדעון כהן פנו עשרות נציגי הורים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אל מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בדרישה לשלם להם את התשלום לו הם זכאים בעבור עבודתם כנציגי הורים בוועדות השמה וועדות ערר. מדובר בסכומים של אלפי שקלים לכל נציג, שנצבר במשך כשלושה חודשי עבודה.

אין זו השנה הראשונה שהתשלום לנציגים מעוכב בחודשים. נציגים רבים טוענים ליחס מזלזל מצד משרד החינוך, הליך תשלום מייגע ומייאש ומזה שנים שנציגים פונים בתלונה למבקר המדינה בעניין התשלומים המעוכבים פרקי זמן ארוכים.

מזה חמש שנים שאני משמשת כנציגת הורים בוועדות השמה.




נציגי הורים בוועדות השמה הם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אשר יושבים בוועדות מתוך היכרותם עם הקושי והמורכבות בלהיות הורה המגיע לוועדות השמה כדי לדון בעתידו החינוכי של הילד/ה שלך.

מדובר בתפקיד לא קל כלל ועיקר. ראשית כל, מדובר בדיני נפשות. ההחלטות היוצאות מוועדות השמה הן לא פחות מחורצות גורלות. אפיון הכיתה, אפיון בית הספר, הילדים איתם ישהה הילד במהלך שעות ושנות הלימוד ישפיעו עליו, לימודית, התנהגותית, רגשית, וישליכו גם על עתידו.

כך נוצר מצב שנציגי הורים, ביחד עם יו"ר הוועדה – שהוא נציג מטעם הרשות המקומית, מפקח/ת מטעם משרד החינוך ופסיכולוג/ית של השירות הפסיכולוגי החינוכי מחליטים במסגרת ישיבת הוועדה – חצי שעה לדיון (דיונים עשויים להתארך במידת הצורך) יקבעו את מסלולו. אי לכך מדובר בתפקיד שאינו קל, במיוחד לאור העובדה שבניגוד לכל יתר חברי הוועדה, נציג ההורים אינו מכיר את הילד ואינו מודע לסיבות שהביאו לפתיחת הוועדה בטרם קיומה, כך שהוא נחשף לכל הפרטים, וכן לרצון ההורים רק בוועדה עצמה.

שנית, התפקיד מצריך גמישות רבה מצד נציג ההורים – הוועדות מתקיימות כ-3 חודשים בשנה (ממרץ עד מאי), למעט חריגות, נציג ההורים יושב בכל יום ברשות אחרת ובכל יום ועדות צריך להגיע למקום אחר, לשבת עם חברי ועדה שונים ותחת ניהול ועדה של יו"ר אחר.




שלישית זהו עניין התשלום. נוהל התשלום הולך כך – בתום כל ועדה צריך נציג ההורים לפנות אל מזכירת הוועדה ולבקש שתדפיס לו טופס נוכחות. ברשויות מסויימות גם הליך פשוט לכאורה זה נתקל במהמורות, כאשר לעתים מודפסים טפסים מראש עם שם של נציג אחר והמזכירה אומרת שאין ביכולתה להושיע, כלומר להוציא טופס חדש או לתקן את הטופס. משרד החינוך מקבל רק טופס מקורי, חתום בחתימתה של המפקחת מטעם משרד החינוך שישבה בוועדה. זו גם הסיבה שלא ניתן לשלוח לנציג ההורים את הטופס לאחר שנסתיימה הוועדה או באי מייל.

כל הטפסים נשמרים על ידי הנציג, ואחת לחודש או בתום שלושת חודשי הוועדות שולח הנציג את הטפסים לאחראית על נציגי ההורים במשרד החינוך. אלא שהאחראית שמילאה את התפקיד בשנים האחרונות עזבה, המחליפה שלה פרשה מהתפקיד כעבור מספר חודשים, ואחראית אחרת קיבלה את התפקיד כאשר בכל אותו זמן עשרות נציגי הורים לא קיבלו את שכרם. כאמור, הוועדות הסתיימו בחודש מאי (למעט ועדות חריגות) – והשנה הקלנדרית 2017 גם היא הסתיימה – מבלי שמשרד החינוך יעביר להורים את התשלום.

 

About גלי כרמלי שרים

גלי כרמלי-שרים עוסקת בכתיבה מאז שלמדה אותיות מורה ליוגה, מנחת מדיטציה ו-NLP. נציגת הורים בוועדות זכאות ואפיון של משרד החינוך. בעברה עיתונאית ועורכת באתרי אינטרנט. בוגרת לימודי קולנוע. מייסדת אתר שוקולד כחול. נשואה לדורון, איש מחשבים וטייס אמא גאה של לוטוס-רן, יהונתן ושרון-לוקאס כולנו היפראקטיביים (בכייף שלנו), וחלקנו אוטיסטים

Check Also

הסעות חינוך מיוחד

תקדים בירושלים: הורים לילדים הזכאים להסעות יקבלו תשלום עבור הסעת ילדיהם למסגרת

בשורה משמחת להורים לילדים עם מוגבלות בירושלים: לאחר סדרת פגישות ודיונים בין עיריית ירושלים לפורום ...

כתיבת תגובה

תפריט נגישות